מיקרו קופי

"הוספה לרשימת הקניות" זה מיקרו-קופי. "מתכונים נוספים שישדרגו את הארוחה" זה מיקרו-קופי. "נהדר, סיימת את הקנייה. יש לך טעם נהדר :)" זה מיקרו-קופי.

כולם משפטים קצרים וכולם, וזה העיקר, קשורים לפעולות בממשק. לפני הפעולה, לצורך תיאום ציפיות והנעה לפעולה, לאורך תהליך, כדי לוודא שהגולש יבין וישלים את הפעולה, ועם סיום הפעולה, כדי להודיע לגולש שהפעולה שביצע נקלטה ולהסביר לו מה הולך לקרות עכשיו. גם תמונת המצב של פעולות, כמו אזור האישי, רשימת המועדפים, סל קניות או דש-בורדים נכללים בהגדרה.

מיקרו-קופי קשור לפעולות בממשק, אבל לא מסתיים בממשק. גם הודעות אוטומטיות במייל או בסמס עם סיכומי הזמנות, שחזורי סיסמה, תזכורות, כמו למשל שמועד הקופון עומד לפוג או שהשליח יגיע מחר וכדאי לוודא שמישהו יהיה בבית - כולם קשורים לפעולה שביצע הלקוח ולכן נכללים בתהליכי אפיון וכתיבת מיקרו-קופי לאתר או מיקרו-קופי לאפליקציה.

 

 

Our Portfolio

 

אפיון שפה - חפשו את כוכב הצפון שלכם

רגע! תניחו את המקלדת בצד והתרחקו ממנה לאט לאט. לפני שאתם מתחילים לכתוב את המיקרו-קופי לאתר או לאפליקציה, קחו את הזמן לעשות אפיון שפה. אנחנו לא מפחדים להגביר את מינון הדרמה ולקבוע שאפיון שפה הוא תנאי בסיס לטקסטים מהודקים, אמינים ומדוייקים. מצד אחד, אפיון השפה מנתח לעומק את המשמעות של המוצר או השירות שלכם בחיים של הלקוחות הפוטנציאליים ואת השינוי לטובה שהוא מביא איתו. פעם שנייה, הוא מתאר את הפרסונה של המותג, איך היא תראה, תשמע ותתנהל. בסופו של דבר, זה מה שיקבע איך יראו הטקסטים שלכם וכמה עדכניים/שמרנים/צעירים/מעונבים הם יהיו.  אפיון שפה מאפשר לשמור על קו עקבי ואחיד של כתיבה לרוחב כל הנכסים והתוצרים הדיגיטליים שלכם  - טפסי הרשמה, הודעות אישור, שגיאות או דפי נחיתה, למשל - ואפשר ליישם אותו גם באופליין, במוקד שירות טלפוני, לדוגמה.

מיקרו-קופי כעוד הזדמנות לשיחה

אז מיקרו-קופי הוא נושא טכני שאמור ליצור ממשקים פשוטים וידידותיים יותר להבנה או בעצם כתיבה שיווקית? לדעתנו גם וגם. 

נחזור לדוגמאות בפסקה הראשונה. כולן היו ברורות ורלוונטיות לפעולה ספציפית, אבל כל אחת שונה בגישה שלהן וכל אחת הוסיפה עוד אספקט לפעולה. הראשונה, הוספה לרשימת הקניות, היתה קונקרטית וחד משמעית, כמו שפעולה חשובה וחוזרת בממשק צריכה להיות. בשנייה, הנענו גולשים לקרוא מתכונים נוספים אבל גם שילבנו הבטחה שיווקית - הם ישדרגו לך את הארוחה. נתנו להם ערך וסיבה להמשיך איתנו. ובשלישית, הודענו שההזמנה נקלטה בהצלחה, אבל על הדרך גם פרגנו ויצרנו חוויה נעימה, זכירה וממותגת יותר.

מיקרו קופי עוזר לנכסים דיגיטליים כמו אתרים, אפליקציות, ניוזלטרים ואפילו מכונות לשימוש עצמי (כן, כתבנו מיקרו-קופי לכספומטים) לתקשר עם משתמשי הקצה ולייצר עוד אינטראקציה מותגית או שיווקית.

מסך הצטרפות לכרמלה - ידידותי, בהיר ונעים

 

 

 
הודעת אישור הצטרפות למערכת החתימות הדיגיטלית Powerdoc - גם אחרי שהם כבר נרשמו, הטקסט נותן חיזוקים להחלטה, מספר למשתמשים איך הם הרוויחו ומרגיע אותם שהכל בלי התחייבות.

 

להכניס את המשתמשים לחוויה

חווית משתמש מעלה ומורידה מוצרים. היא גורמת לאנשים להוריד אפליקציית ניהול פרויקטים אחת ולא אחרת ולמשתמשים להפיק ולנצל יותר מהאופציות שקיימת בה בהשוואה לאחרת. כנסו למשל לאפליקציות משימות ותראו מיד שחוויה טובה תגרום לכם להמשיך עם אפליקציה אחת ולנטוש אחרת. הדבר נכון גם במיקרו-קופי לאפליקציות כרטיסי אשראי, ניהול פרויקטים ועוד.  

אז אמנם מיקרו קופי מגיע ממקום של שמישות גבוהה ובהירות בפעולות - במהלך הכתיבה, הקווים המנחים שלנו הם לעזור למשתמשים להתמצא בנוחות בממשק, אבל מיקרו-קופי טוב באמת לא עוצר שם ושואף להכניס אותם לעולם המותג ולתת שכבה של אופי לאינטראקציה.
אנחנו מבטאים את אישיות המותג והערכים שלו ושוזרים את המסרים בטקסטים השונים. כתיבת מיקרו קופי יכולה להיות לאפליקציה של מותג – שם הוא הולך יחד עם יצירת ה-UX , וכדי שמשתמשי ה-Web גם ייהנו מחוויית טובה, אנחנו כותבים מיקרו קופי לאתר של המותג. Pepper, ויש עוד הרבה אחרות, היא דוגמה לאפליקציות ולממשק שנתפס כפנים של המותג. אם הפרסום שלכם מגניב אבל האפליקציה סחית - אז אתם עוד חבורה של אנשים שמשווקים לי חלום ומספקים לי כרית להירדם עליה. כל זה הופך את הריקוד עם משתמשי הקצה לחשוב ומשמעותי.

 

 

 

פופ-אפ הרשמה לניוזלטר של CNN 

 

 

לא רק גוד טיים

מיקרו קופי הוא עוד חלק מארגז הכלים שעומד לרשותכם ונועד לעזור לכם בהגשמת היעדים העסקיים שלכם. בדיוק כמו דפי נחיתה, ניוזלטרים או ערוצי סושיאל, מיקרו קופי הוא נגזרת של אפיון השפה ושל אסטרטגיית המותג שלכם. הוא יכול לספק הסברים לשלב לא ברור בתהליך המכירות, להרגיע כשמתעורר חשש ולחסוך למשתמשים שלכם פנייה למוקד שירות הלקוחות. מיקרו קופי טוב יכול לעשות את ההבדל רגע לפני שמגיעים לקופה וכשהוא בא בטוב הוא גם יכול להגדיל סל ולגרום לאנשים לרצות לעשות עוד דבר אחד אחרון.

 

בשפת המותג, בכל שיחה

תחילת התהליך של כתיבת מיקרו קופי היא ביצירת שפה ופרסונה למותג. אחרי שהכרנו את סט הערכים והמסרים, הגדרנו את פרסונת המותג והתאמנו לה אפיון שפה שמגדיר איך היא אמורה לדבר, נוכל לצקת את המידע התיאורטי וממנו ליצור מיקרו קופי מדויק.
בפרקטיקה, ניקח לדוגמה את יצירת מיקרו קופי לכפתורים. כשאנחנו ניגשים אליו, אנחנו רוצים לגרום למשתמשים ללחוץ על הכפתור ולמצוא את המילים המתאימות ביותר שבעזרתן נקליל את ביצוע הפעולות, אבל הדגש החשוב ביותר הוא להעביר את המסר בצורה ברורה.
הרצון להיות יצירתיים ומגניבים נשאר למרות הצורך להיות ברורים וקונקרטיים, פשוט צריך לדעת מתי ואיפה להשתמש במילים שיגרמו למשתמשים להרגיש שהמותג נוכח ושהפרסונה שלו מדברת - וכך נוציא אותה מגבולות המסך.

 

מילים שמתמזגות בטבעיות ומילים שעוצרות

כתיבת מיקרו קופי לא דומה לשום מיומנות אחרת (ואפשר להגיד שבדקנו את כולן), במהלכה אנחנו בוחרים מילים נקודתיות שיכולות להיות טכניות נטו, או אחרות עם הקשר שמגיע מעולם המותג. החוויה מגיעה מניואנס שמתמזג בטבעיות באתר, או בהבלחה שתגרום למשתמשים לעצור ולהתייחס אליה.

 

5 עקרונות לכתיבת מיקרו-קופי 

1. כמו שמדברים, ככה כותבים - המילים שתכתבו בממשק הן השיחה שהמותג שלכם עם המשתמשים. ככל שהשיחה הזאת תהיה יותר אותנטית ונעימה, ככה המשתמש ירגיש אצלכם יותר בנוח ויאמין למה שאתם אומרים לו. בגלל זה, חשוב לשמור על שיחה דיבורית, לבחור ניסוחים שהייתם אומרים בעל פה ולהימנע משפה מליצית או משפטית. 

 

2. פשטו מונחים מסובכים - אם לא חייבים לקחת את המשתמשים אל מאחורי הקלעים של המערכת שלכם, אין סיבה. ותרו על מונחים טכניים או מקצועיים מדי (כן, גם "מסנכרן", "שרת" או "תקני" נחשבים כאלה) ופשוט תדברו אל המשתמש בדרך הכי נעימה, ברורה ומועילה שאפשר. לפעמים, הפתרון הוא ויזואלי ולאו דווקא טקסטואלי ויכול להגיע בצורת אנימציה או אייקונים.

 

 

3. הישארו קצרים אבל ברורים -  מיקרו קופי טוב הוא לא רק כזה שמעלה חיוך או עושה נעים אלא כזה שמעביר את המשתמשים בין השלבים בצורה הכי חלקה ומהירה. נסו לנסח כל שלב בצורה הקצרה ביותר בלי לפגוע בבהירות של הטקסט. אם מרגיש לכם שהטקסטים מסתרבלים ומתארכים לכם, יכול להיות שיש כאן בעיה של UX שיכולה להיפתר בצורה ויזואלית ולאו דווקא בעזרת טקסט.

 

4. תנו בניימינגהטקסט שמופיע על טאב באתר או על כפתור כלשהו יכול להיות הרבה יותר מעניין וידידותי מהעמוד אליו הוא לוקח או מהפעולה שהוא מבצע. עמוד אודות יכול להפוך ל"עלינו" או "הסיפור שלנו", דף צור קשר ל"בואו נדבר" או "דברו איתנו". במקום "הירשמו" על הכפתור אפשר לחשוב על הנעה לפעולה יצירתית יותר שגם מזכירה למשתמש כמה ערך הוא הולך לקבל. שוב נזכיר שהמטרה היא בהירות ופשטות אז נסו לא לגלוש לעודף יצירתיות שיבלבל את הגולשים. הם חייבים להבין על מה הם לוחצים.

 

5. זהו חסמים והסירו אותם - זה נכון בעיקר בתהליכי הרשמה, אבל רלוונטי כמעט בכל מקום שיש בו מיקרו קופי. למשתמשים שלכם אין זמן וחשק לעבור תהליכים ארוכים, הם לא מתלהבים מטפסים וכנראה לא מעוניינים להוסיף את המייל שלהם לעוד רשימת תפוצה. תרגיעו אותם. ספרו להם למה בדיוק אתם מבקשים מהם פרטים, תבטיחו שההרשמה חינמית ומהירה ושכל מה שיקרה תלוי באישור שלהם.

 


אם אתם רוצים להכניס את אופי המותג שלכם לנכס הדיגיטלי ולהוסיף לו חוויית משתמש איכותית שתתקשר עם המשתמשים, נשמח לעזור בזה.